Oct 2020

Seminario DIIIO: “Efficiency with Political Power Dynamics and Costly Policy Change”

Santiago y Viña del Mar
Tipo de Evento: Seminario
Organiza: Facultad de Ingeniería y Ciencias
Dónde: Online, vía Zoom
Público: Académicos

El Doctorado en Ingeniería Industrial e Investigación de Operaciones (DIIIO) invita al seminario: “Efficiency with Political Power Dynamics and Costly Policy Change”

Esta charla es parte del ciclo organizado por el Grupo de Ingeniería Industrial e Investigación de Operaciones, conformado por académicos de la Facultad de Ingeniería y Ciencias y de la Escuela de Negocios de la Universidad Adolfo Ibáñez.

Expone: Adriana Piazza

Adriana Piazza is an Associate Professor in the Department of Economics of the Faculty of Economics of Business of the University of Chile. Her research interests are theoretical economics and operational research, with a special interest in the sustainable management of natural resources. Her articles have been published in journals such as Management Science, Journal of Economic Theory, Economic Theory and Mathematics of Operations Research, and she has been principal investigator for several Fondecyt-ANID projects. Adriana received her Ph.D. Applied Mathematics from the University of Montpellier 2 and the University of Chile in 2007. Before joining the Department of Economics, she worked at the Federico Santa María University and the Adolfo Ibáñez University.

Contacto: diego.moran@uai.cl

Actividad vía Zoom