Ago 2020

Organiza: Facultad de Ingeniería y Ciencias
Dónde: Online, vía Zoom
Inscríbete aquí

Durante agosto, la Facultad de Ingeniería y Ciencias UAI y el World Energy Council (WEC), invitan al ciclo de charlas abiertas y online “Energía y Cambio Climático” donde académicos y expertos abordarán diversas temáticas relacionadas con los desafíos energéticos que enfrenta Chile en cuanto a las ERNC, así como aquellos relacionados con el calentamiento global y su impacto en el medioambiente y la salud.

Response of El Niño/La Niña to greenhouse warming and impact on Chile

The El Niño-Southern Oscillation (ENSO) is the dominant and most consequential climate phenomenon with global impacts. The response of ENSO to greenhouse warming is one of the most important issues in climate change science and has challenged scientists for decades. Wenju Cai will present recent findings showing that the frequency of extreme La Niña, and variability of eastern Pacific El Niño SST are expected to increase in response to unabated greenhouse gas emissions. With this projected increase, we should expect more occurrences of extreme weathers associated with ENSO events, with pronounced implications for the twenty-first century climate, extreme weather, and ecosystems. For Chile, however, the greenhouse-induced mean circulation change may interfere with the El Niño impact, leading to frequent occurrences of persistent droughts.

Expone: Dr. Wenju Cai. Chief Research Scientist, Office of Chief Executive Science Leader at CSIRO. Director of Southern Hemisphere Oceans Research, specializes in research into global climate variability and change.

Modera: Carlos Jerez, Decano Facultad de Ingeniería y Ciencias UAI

Charla en inglés y vía Zoom previa inscripción