Dic 2018

II Coloquio Internacional T. Hobbes: Between Rome and Athens

Tipo de Evento: Seminario
Organiza: Escuela de Gobierno
Dónde: Sala 202-C Edificio de Postgrados- Campus Peñalolén - Diagonal Las Torres 2640, Peñalolén.
Público: Comunidad UAI

El Decano de la Escuela de Gobierno, Ignacio Briones y Gonzalo Bustamante (Director investigador del Fondecyt no. 1170869), invitan al Segundo Coloquio Internacional Hobbes: Between Rome and Athens. En la actividad expondrán :

• Luc Foisneau
    Director of Research at the French National Center for Scientific Research at Ecole des Hautes Études en Sciences Sociales, France.
    What Is Punishment Good for in Hobbes?
  • Kinch Hoekstra
    Professor of Political Science at the University of California, Berkeley, United States.
    Hobbes’s Attack on Aristotle
  • Andrés Rosler
    Professor of Philosophy of Law at Universidad de Buenos Aires, Argentina.
    Hobbes and Political Violence
  • Marco Geuna
    Professor of History of Political Philosophy at the State University of Milan, Italy
    Hobbes and the Relations Between Sovereign States