Nov 2020

Física y Astronomía: “Path integrals, black holes and the beginning of the universe”

Santiago y Viña del Mar
Tipo de Evento: Seminario
Organiza: Facultad de Artes Liberales,  Facultad de Ingeniería y Ciencias
Dónde: Online, vía Zoom
Público: Académicos

Actividad organizada por el grupo de investigadores del área de física y astronomía de la Facultad de Ingeniería y Ciencias (FIC) y de la Facultad de Artes Liberales (FAL), que convoca a académicos en torno a diversos temas de interés que buscan abordar las últimas tendencias de investigación en esas áreas.

Invitado: Jean-Luc Lehners

Bio: Jean Luc-Lenhers is a theoretical cosmologist and group leader in the Max Planck Institute for Gravitational Physics (Albert Einstein Institute) in Potsdam – Golm, Germany, which conducts research in the field of string cosmology. He obtained his Ph.D. in physics from the Imperial College in London. He was then a Research Fellow in the Department of Applied Mathematics and Theoretical Physics at the University of Cambridge. He was a postdoctoral fellow at the Princeton Center for Theoretical Science (Princeton University, USA) and then a postdoctoral fellow at the Perimeter Institute for Theoretical Physics in Waterloo, Ontario, Canada.

Contacto: Francisco Rojas |francisco.rojasf@uai.cl |

Transmisión vía Zoom ID: 854 566 511