Oct 2020

Data Science: “Kernelized log-rank tests for Survival Analysis data”

Santiago y Viña del Mar
Tipo de Evento: Seminario
Organiza: Facultad de Ingeniería y Ciencias
Dónde: Online, vía Zoom

Actividad organizada por investigadores de la Facultad de Ingeniería y Ciencias UAI, dirigida a alumnos y académicos, en torno a la investigación, aplicación y alcances del data science en distintas distintas áreas de las ciencias, la academia y la industria.

Invitado: Tamara Fernández

Tamara Fernandez obtained her Dphil in Statistics in 2018 from the University of Oxford. After her Dphil, she received a Biometrika Postdoctoral Fellowship at the Gatsby Computational Neuroscience Unit at University College London. From October 2020, she is an Assistant professor at the Universidad Adolfo Ibáñez in Chile. Her research interests are mostly focused on the development of statistical methodology/theory based on non-parametric methods combined with Machine Learning techniques. Her work has been mostly applied to Survival Analysis data.

Contacto: Susana Eyheramendy |susana.eyheramendy@uai.cl |

Actividad abierta